Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پیشنهاد سردبیرسخت افزار

معرفی و بررسی خنک کننده مایع DeepCool CASTLE 360RGB V2

یک گزینه خرید هوشمندانه برای حرفه‌ای‌ها!

زمان مطالعه: 7 دقیقه

خرید و انتخاب قطعات سخت افزاری به صورت کلی کار سخت و چالش برانگیزی است. از آنجایی که دست کاربران برای خرید هر قطعه اصلی یا جانبی در سیستم یا کامپیوتر، بسیار باز بوده و مدل‌های متنوعی با عملکردهای مختلف دردسترس قرار دارند، انتخاب و گزینش برای پیدا کردن مدل مناسب، می‌تواند بسیار پیچیده باشد. کاربران معمولاً به دنبال قطعه‌ای می‌گردند که نه تنها نیازشان را برآورده سازد، بلکه پایین‌ترین قیمت‌ ممکن را نیز داشته باشد. یکی از فعالیت‌های اصلی ما در لیون تک این است که بهترین و مناسب‌ترین قطعه‌های سخت افزار PC را به شما معرفی کرده و برایتان بررسی کنیم.

محصولی که امروز قصد معرفی و بررسی اجمالی آن را داریم، خنک کننده مایع پردازنده CASTLE 360RGB V2 از برند DeepCool است. پیش از این در لیون تک درباره خنک کننده مایع DeepCool Gammaxx L240 V2 صحبت کردیم که در مجموع یک گزینه اقتصادی و جذاب به شمار می‌رفت اما حالا به سراغ خنک کننده‌ای رفته‌ایم که پا را کمی فراتر می‌گذارد. DeepCool CASTLE 360RGB V2 یا به صورت دقیق‌تر، DeepCool GamerStorm Castle 360RGB V2، یک مدل پیشرفته‌ و تقریباً بالارده در میان کولرهای شرکت دیپ کول است که با وجود نام و برندینگ GamerStorm، بیشتر گیمرها را مخاطب قرار می‌دهد.

طراحی و ویژگی‌ها

DeepCool CASTLE 360RGB V2
DeepCool CASTLE 360RGB V2

ظاهر کولر اصلی در نگاه اول و در زمان خارج شدن از جعبه، به نوعی جذاب است. با این که وزن کولر آنچنان سنگین نیست، اما در نگاه اول، محصول قابل توجهی به نظر می‌رسد. همچنین رنگ‌های مشکی و خاکستری روی کولر، طراحی حرفه‌ای دیپ کول را نشان می‌دهد. پمپ خنک کننده Castle 360RGB V2 نقره‌ای رنگ است و سطحی براق دارد. اندازه تقریباً بزرگ پمپ، شما را در ابتدا غافلگیر می‌کند اما پس از روشن شدن نورهای RGB، همه چیز شکل راضی کننده‌ای به خود می‌گیرد. بالای سطح پمپ آنقدر براق طراحی شده که می‌توانید از آن به عنوان آینه استفاده کنید!

بلوک اتصال و رادیاتور

بلوک اتصال خنک کننده مایع DeepCool CASTLE 360RGB V2 تقریباً بزرگ است و روی خود خمیر حرارتی دارد. با این که بسیاری از افراد پیش از استفاده، خمیر حرارتی موجود روی بلوک اتصال پردازنده را پاک می‌کنند، اما باید بگوییم که کیفیت و حتی کمیت این خمیر حرارتی، بسیار خوب است. رادیاتور خنک کننده، طراحی ساده و استانداردی دارد. اندازه این رادیاتور به دلیل طراحی 360 میلی متری، بزرگ اما وزن آن به طرز غافلگیر کننده‌ای سبک است. یکی از مشکلات خنک کننده‌های مایع 360 میلی‌ متری، سنگین بودن آن‌ها است. با این که DeepCool CASTLE 360RGB V2 پیشرفت انقلابی خاصی در این زمینه ندارد، اما حداقل بسیار سبک‌تر از مدل‌های هم‌رده خود حس می‌شود.

فن‌ها

از آنجایی که با یک خنک کننده 360 میلی‌متری طرف هستیم، سه فن 120 میلی‌متری برای آن در نظر گرفته شده که طراحی جالب و البته نورپردازی RGB دارند. فن‌های این مدل دقیقاً به مانند فن‌ مدل‌های قبلی، طراحی ثابت دیپ کول است که برندینگ GamerStorm نیز تغییری را در آن‌ها به وجود نیاورده است. پس از اسمبل شدن کامل کولر DeepCool CASTLE 360RGB V2، با یک محصول زیبا و جذاب طرف هستیم. با این حال، زیبایی اصلی این خنک کننده زمانی خود را نشان می‌دهد که داخل کیس قرار گرفته و نورهای RGB آن روشن شوند.

بیایید نگاهی به ویژگی‌های مهم خنک کننده مایع DeepCool CASTLE 360RGB V2 داشته باشیم:

  • فناوری Anti-leak که باعث می‌شود تعادل فشار به صورت خودکار به دست آید و ایمنی سیستم‌ خنک کننده مایع به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. دیپ کول تأکید بسیاری روی این فناوری دارد.
  • شیشه پنجره‌ای دوتایی و نورپردازی محیطی چشمگیر
  • 16.7 میلیون رنگ RGB با 5 افکت رنگی پیش فرض و 36 حالت نورپردازی قابل تعویض
  • هماهنگی نورپردازی ARGB با مادربرد و کنترلر
  • بلوک اتصال پردازنده بسیار بزرگ برای خنک سازی مؤثرتر و بهتر.
  • کانال آب E شکل طراحی شده تا به شکل مؤثر، جریان گرما را بهبود دهد و ناحیه تماس گرما را بزرگتر نماید.
  • بلبرینگ و هسته‌های سرامیکی که باعث افزایش طول عمر کولر می‌شوند.
  • پشتیبانی از سوکت‌های معمولی اینتل و AMD (از جمله AM4 و TR4)
  • هدرهای 3 پین ARGB برای مادربردهای معمولی و برند‌های مشهوری مانند ایسوس، ام اس آی، گیگابایت (5 ولت)

مشخصات فنی

ابعاد فن های DeepCool CASTLE 360RGB V2
ابعاد فن های DeepCool CASTLE 360RGB V2

برای کسانی که تنها با یک نگاه به مشخصات فنی و جزئیات یک محصول سخت افزاری، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می‌آورند، مشخصات کامل خنک کننده پردازنده DeepCool Gammaxx L240 V2 را تهیه کرده‌ایم که می‌توانید در زیر نگاهی به آن داشته باشید:

ابعاد پمپ 91×79×71 میلی متر
ابعاد رادیاتور 402×120×27 میلی متر
متریال رادیاتور آلومینیوم
وزن کلی 1768 گرم
طول تیوب 465 میلی متر
سرعت پمپ 2550 ±10% دور بر دقیقه
نویز پمپ 17.8 دسی بل
کانکتور پمپ 3 پین
ولتاژ پمپ 12 ولت دی سی
جریان پمپ 0.21 آمپر
مصرف برق پمپ 2.52 وات
ابعاد فن 120×120×25 میلی متر
سرعت فن 500~1800 ±10% دور بر دقیقه
چرخش هوای فن 69.34 CFM
فشار هوای فن 2.42 mmAq
نویز فن ≤30 دسی بل
کانکتور فن PMW چهار پین
نوع بلبرینگ Hydro Bearing
ولتاژ فن 12 ولت دی سی
جریان فن 0.17 آمپر
مصرف برق فن 2.04 وات
نوع LED Addressable RGB LED یا ARGB
کانکتور LED 5V-D-G سه پین
ولتاژ LED 5 ولت دی سی
مصرف برق LED 2.25 وات(پمپ)/ 7.2 وات(فن×3)
سازگاری سوکت

LGA2066/2011-v3/2011/LGA1200/1151/1150/1155/1366 برای اینتل و

TRX4/TR4/AM4/AM3+/AM3/AM2+/AM2/FM2+/FM2/FM1
 برای AMD

لوازم جانبی

لوازم جانبی ابعاد فن های DeepCool CASTLE 360RGB V2
لوازم جانبی ابعاد فن های DeepCool CASTLE 360RGB V2

در بحث لوازم جانبی، مانند گذشته تمام مواردی که برای نصب کولر نیاز دارید، درون جعبه محصول قرار گرفته‌اند اما یک سری موارد ریز وجود دارند که فقدان آن‌ها درون جعبه می‌تواند نگران کننده باشد. به عنوان مثال، برای نصب پمپ به چهار پیچ ریز و کوچک نیاز است که جا انداختن و بستن آن‌ها کمی سخت بوده و نیاز به دقت بسیاری دارد. موضوع اینجاست که در صورت از دست دادن یا گم کردن این پیچ‌ها به هر دلیلی، پیچ اضافه‌ای درون جعبه دریافت نمی‌کنید.

همچنین لازم به اشاره نیست که در کنار تمام براکت‌ها، کابل‌ها و پیچ‌های قرار گرفته در جعبه، به یک پیچ گوشتی مناسب نیز برای نصب آن داخل کیس نیاز دارید.

عملکرد

اما به بخش هیجان انگیز معرفی و بررسی،‌ یعنی عملکرد خنک کننده مایع پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2 می‌رسیم. از آنجایی که DeepCool CASTLE 360RGB V2 یک خنک کننده 360 میلی‌ متری است، بدون شک انتظار عملکرد خوب و چشمگیری را از آن داریم. قیمت فوق‌العاده محصولات دیپ کول در بازار اگر با عملکرد چشمگیر و قابل قبول نیز همراه گردد، به یک گزینه عالی و هوشمندانه برای خرید تبدیل می‌‌شود.

طبق بررسی نتایج و بنچمارک‌هایی که از خنک کننده DeepCool CASTLE 360RGB V2 به دست آمده، این محصول تقریباً تمام مدل‌های هم رده خود را پشت سر می‌گذارد و حتی در زمینه نویز ایجاد شده در زمان کار نیز ما را به شدت غافلگیر می‌کند! با این حال، نویز کولر در زمانی که پردازنده اورکلاک شده و به دماهای بسیار بالا می‌رسد، بدون شک به گوش رسیده و حس می‌شود. پردازنده‌ای که در این تست مورد استفاده قرار گرفته، Intel Core i7-7700K است که اگر یادتان باشد در تست پردازنده DeepCool Gammaxx L240 V2 نیز از آن بهره گرفته شده بود.

در اولین قدم، دمای حالت معمولی اندازه گیری شده است. توجه داشته باشید که هر چه ارقام کمتر باشند، بهتر است!

بنچمارک حالت عادی خنک کننده پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2
بنچمارک حالت عادی خنک کننده پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2

در حالت دوم دمای پردازنده در حالت اورکلاک اندازه گیری شده است:

بنچمارک حالت اورکلاک خنک کننده پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2
بنچمارک حالت اورکلاک خنک کننده پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2

در بخش دیگر، میزان صدای ایجاد شده توسط خنک کننده پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2 اندازه گرفته شده و بنچمارک مفیدی در اختیار ما قرار گرفته است. میزان صدا و نویز در حالت عادی را در زیر مشاهده کنید. توجه داشته باشید که هر چه ارقام کمتر باشند، بهتر است!

میزان صدا و نویز ایجاد شده توسط DeepCool CASTLE 360RGB V2 در حالت عادی
میزان صدا و نویز ایجاد شده توسط DeepCool CASTLE 360RGB V2 در حالت عادی

حالا به بنچمارک صدا و نویز در حالت اورکلاک نگاهی می‌اندازیم:

میزان صدا و نویز ایجاد شده توسط DeepCool CASTLE 360RGB V2 در حالت اورکلاک
میزان صدا و نویز ایجاد شده توسط DeepCool CASTLE 360RGB V2 در حالت اورکلاک

یک گزینه هوشمندانه

خنک کننده مایع DeepCool CASTLE 360RGB V2 یک گزینه خرید هوشمندانه برای کسانی است که قصد دارند از پردازنده مرکزی خود بیشترین استفاده و بهره را دریافت نموده و به عبارتی آن را مرتباً اورکلاک کنند. عملکرد خوب این مدل در کنار قیمت منطقی آن در مقایسه با برند‌های رقیب، باعث می‌شود آن را به کاربران حرفه‌ای که به دنبال خنک کننده مایع 360 میلی متری هستند، پیشنهاد کنیم. البته کاربرانی که برای بحث خنک سازی پردازنده، نمی‌خواهند به سراغ فن‌ها و رادیاتورهای بزرگ و طویل بروند، مدل کوچکتر این محصول، یعنی خنک کننده مایع پردازنده DeepCool CASTLE 240RGB V2 نیز دردسترس است که دقیقاً ظاهر، طراحی و ویژگی‌های مشابه با مدل معرفی شده دارد اما وجود دو فن 120 (در مجموع 240) و رادیاتور کوچکتر، عملکرد و البته قیمتی متفاوت و سطح پایین‌تر را برای کاربران به همراه می‌آورد.

نظر شما در مورد خنک کننده پردازنده DeepCool CASTLE 360RGB V2 و برادر کوچکتر آن، یعنی DeepCool CASTLE 240RGB V2 چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا